Zur Gültigkeit der Rosenzweig Picture-Frustration Study 183
Ferguson, R. G.: Some developmental factors in childhood aggression. Journal of Educational Research 1954, 48, 15—27
Feshbach, S.: Aggression. In: P. H. Mussen(Hrsg.), Carmichael’s manual of child psychology. New York: Wiley 1970, Vol. 2, 159—260
Feshbach, N. und Feshbach, S.: Children’s aggression. In: W. W. Hartup(Hrsg.), The young child: Reviews of research. Vol. 2. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children 1972, 284-302
Gormly, J. und Edelberg, W.: Validity in personality trait attribution. American Psychologist 1974, 29, 189-193
Gürge, W.: Soziale Verhaltensweisen von Kindergartenkindern. Marburg: Unveröffentlichte Semesterarbeit 1970
Habets, J. J.: Enige bevindingen over de Rosenzweig‘Picture-Frustration Study” voor kinderen. Nederlands Tijdschrift voor de Psychologie en haar Grensgebieden 1958, 13, 205—228
Hartshorne, H. und May, M. A.: Studies in the nature of character. Vol. 1. Studies in deceit. New York: Macmillan 1928
Hörmann, H. und Moog, W.: Der Rosenzweig P-F Test. Form für Erwachsene. Handanweisung der deutschen Bearbeitung. Göttingen: Hogrefe 1957
Hiltmann, H.: Wortassoziationen und verbale Ergänzungsverfahren. III. Der Rosenzweig Picture-Frustrations-Test. In: R. Heiss(Hrsg.), Handbuch der Psychologie, 6. Band, Psychologische Diagnostik. Göttingen: Hogrefe 1964, 545-549
James, P. P. und Mosher, D. L.: Thematic aggression, hostility guilt and aggressive behavior. Journal of Projective Techniques and Personality Assessment 1967, 31, 61-—67
Johannsen, D. E. und Bennett, E. M.: The personality of diabetic children. The Journal of Genetic Psychology 1955, 87, 175—185
Kaplan, M. F.: The effect of cue relevance, ambiguity, and self-reported hostility on TAT responses. Journal of Projective Techniques and Personality Assessment 1967, 31, 45-50
Kaswan, J., Wasman, M. und Freedman, L. Z.: Aggression and the Picture-Frustration Study. Journal of Consulting Psychology 1960, 24, 446—452|
Kates, S. L.: Suggestibility, submission to parents and peers, and extrapunitiveness, intropunitiveness, and impunitiveness in children. Journal of Psychology 1951, 31, 233-241
Keil-Specht, H. und Denzer, S.: Möglichkeiten der Diagnostik aggressiven Verhaltens. In: A. Schmidt-Mummendey und H. D. Schmidt(Hrsg.), Aggressives Verhalten. München 1972, 189-208
Koch, I.: Untersuchungen zum Training sozialer Verhaltensweisen im Vorschulalter. Probleme und Ergebnisse der Psychologie 1967, 22, 7-36
Krieger, L. und Schwartz, M. M.: The relationship between sociometric measures of popularity among children and reaction to frustration. Journal of Social Psychology 1965, 66, 291—296
Levitt, E. E. und Lyle, W. H.: Evidence for the validity of the children’s form of the P-F S. Journal of Consulting Psychology 1955, 19, 381—386
Lindzey, G. und Goldwynn, R. M.: Validity of the Rosenzweig P-F Study. Journal of Personality 1953, 22, 519-547|
Lipman, R. S.: Some test correlates of behavioral aggression in institutionalized retardates with particular reference to the Rosenzweig P-F Study. American Journal of Mental Deficiency 1959, 63, 1038—1045
Maccoby, E. E.(Hrsg.): The development of sex differences. Stanford, Calif.: Stanford University Press 1966
Maccoby, E. E. und Jacklin, C. N.: The psychology of sex differences. Stanford: Stanford University Press 1974
McIntyre, A.: Sex differences in children’s aggression. Proceedings of the 80th Annual Convention of the APA 1972, 7, 93—94
Mirmow, E. L.: The Rosenzweig Picture-Frustration Study. In: D. Brower and L. E. Abt(Hrsg.), Progress in clinical psychology, Vol. I. 1, New York 1952, 209-221
Mischel, W.: Personality and assessment. New York: Wiley 1968