Zeitschrift 
Heilpädagogische Forschung : Zeitschrift für Pädagogik und Psychologie bei Behinderungen
Seite
15
Einzelbild herunterladen

Hans G. Eisert: Sozial-kognitive Intervention bei aggressiven Kindern Eine Übersicht

Spivack, G., Platt, J.J.& Shure, M.B.: The problem-solving approach to adjustment: A guide to research and intervention. San Francisco, Jossey­Bass, 1976.

Spivack, G.& Shure, M.B.: The cognition of social adjustment: Interpersonal cognitive problem-solving thinking. In: Advances in clinical child psychology, Vol. 5. New York: Plenum Press, 1982, 323372.

Sroufe, L.A.& Rutter, M.: The domain of developmental psychopathology. Child Development 55, 1984, 1729.

Urbain, E.S.& Kendall, P.C.: Review of social-cognitive problem-solving interventions with children. Psychological Bulletin 88, 1980, 109143. Wagner, I.: Aufmerksamkeitstraining mit impulsiven Kindern. Stuttgart: Klett, 1976.

Wahler, R.G.: Oppositional children: A quest for parental reinforcement control. Journal of Applied Behavior Analysis 2, 1969, 159-170. Walker, H.M., Street, A., Garrett, B., Crossen, J., Hops, H.& Greenwood, C.R.: Reprogramming environmental contingencies for effective social skills. Eugene, Oregon: CORBEH, 1978.

Webster-Stratton, C.: Predictors of treatment outcome in parent training for conduct disordered children. Behavior Therapy 16, 1985, 223243. Weissberg, R.P., Gesten, E.L., Liebenstein, N.L. Schmid, K.D.& Hutton, H.: The Rochester social problem solving(SPS) program. Rochester (NY), Center for Community Study, 1980.

Zillmann, D.: Hostility and aggression. Hillsdale, N.Y., Lawrence Erlbaum, 1979.

Anschrift des Verfassers:

Dr. H.G. Eisert

Kinder- und Jugendpsychiatrische Klinik Zentralinstitut für seelische Gesundheit Postfach

68 Mannheim 1

HEILPÄDAGOGISCHE FORSCHUNG 1/1986 15 i