204 Peter Becker und Armin Schmidtke
Aten, J. und Davis, J.: Disturbances in the perception of auditory sequence in children with minimal cerebral dysfunction. J. Speech Hear. Res., 1968, 11, 236-245
Barnett, C. D., Ellis, N. und Pryer, M. W.: Learning in familial and brain-injured defectives. Amer. J. ment. Def., 1959, 64, 894-901
Bäumler, G.: Lern- und Gedächtnistest LGT-3. Handanweisung. Göttingen: Hogrefe, 1974
Berkson, G. und Cantor, G. N.: A study of mediation in mentally retarded and normal school children. J. educ. Psychol., 1960, 51, 82—86
Berkson, G. und Baumeister, A.: Reaction time variability of mental defectives and normals. Amer. J. ment. Def., 1967, 72, 262-266
Borkowski, J. G. und Wanschura, P. B.: Mediational processes in the retarded. In: N. R. Ellis(Hrsg.): International Review of Research in Mental Retardation. Bd. 7. New York: Academic Press, 1974, 1—54
Bracken, H. v. und Kanter, G.: Über Lernleistung und Intelligenz bei Volksschülern. Psychol. Beitr., 1960, 5, 335—342
Budoff, M.: Learning potential among institutionalized young adult retardates. Amer. J. ment. Def., 1967, 72, 404-411
Budoff, M.: Learning potential: assessing ability to reason in the educable mentally retarded. Acta Paedopsychiatrica, 1970 a, 37, 293—309
Budoff, M.: Learning potential: A supplementary procedure for assessing the ability to reason in the educable mentally retarded. Studies in learning potential, 1, 1. Cambridge: Research Institute for Educational Problems. 1970 b
Carlson, H. B., Fisher, R. P. und Young, P. T.: Improvement in elementary Psychology as related to intelligence. Psychol. Bull., 1945, 42, 27-34
Cattell, R. B.: Theory of fluid and crystalized intelligence: A critical experiment. J. educ. Psychol., 1963, 54, 1—22
Crinella, F. M.: Identification of brain dysfunction syndromes in children through profile analysis: Patterns associated with so-called‘Minimal brain dysfunction”. J. abnorm. Psychol., 1973, 82, 33—45
Dietl, F.: Psychische Folgen frühkindlicher Hirnschäden. München: Akademische Buchhandlung 1971
Dony, M.: Leistungsveränderungen bei kindlicher Hirnschädigung in Abhängigkeit von der Höhe des Leistungsniveaus und dem Zeitpunkt der Schädigung. Inaugural-Dissertation an der Phil. Fak. der Universität des Saarlandes. Saarbrücken, 1973
Dunn, L. M, und Capobianco, R. J.: Mental retardation. Rev. educ. Res., 1959, 29, 451—470
FEisman, B. S.: Paired associate learning, generalization, and retention as a function of intelligence. Amer. J. ment. Def., 1958, 63, 481—489
Ellis, N. R.(Hrsg.): Handbook of mental deficiency. New York: McGraw-Hill, 1963
Ellis, N. R.: Memory processes in retardates and normals. In: N. R. Ellis(Hrsg.): International Review of Research in Mental Retardation. Bd. 4. New York: Academic Press, 1970, S. 1—32
Ellis, N. R., Pryer, M. W., Distefano, M. K. jr. und Pryer, R. S.: Learning in mentally defective, normal and superior subjects. Amer. J. ment. Def., 1960, 64, 725—734
Engels, H. J.: Über die Störung der Lernfähigkeit bei frühkindlicher Hirnschädigung. Acta Paedopsychiatrica, 1966, 33, 67—77
Ferguson, G. A.: On learning and human ability. Canad. J. Psychol., 1954, 8, 95—112
Ferguson, G. A.: On transfer and the abilities of man. Canad. J. Psychol., 1956, 10, 121-131
Gagne, R.: Bedingungen des menschlichen Lernens. Hannover: Schroedel, 1969
Garret, H. E.: The relation of tests of memory and learning to each other and to general intelligence in a highly selected adult group. J. educ. Psychol., 1928, 19, 601-613
Garrison, K. C.: Correlation between intelligence test scores and success in certain rational organization problems. J. appl. Psychol., 1928, 12, 621—630
Göllnitz, G.: Das organische Psychosyndrom-— ein klinischer Begriff. In: A. Rett (Hrsg.): Das organische Psychosyndrom im Kindesalter. Wien: Springer, 1972, 10—25