Daß ander Buch. 93
ten tag des Monats Januar ij/ iſt ohn Erben geſtorben Marggraff Henrich von Brandenburg/ Ottonis des Erſten Sohn/ vnd liegt zu Stendal im Thumb/ den er geſtifftet/ ynd darin er Probſt geweſen/ vnd eben fo wol/ als ein ander Canonicus/ mit zu Chor gangen/ begraben. Enzelius/ Juſtus/ da.
Winricus Biſchoff zu Branden
butg.
Vi Juſn bericht/ iſt Hert Y Winricus im tauſend ein hundert vnnd jwẽh vnd neuntzigſten Jar/ Siſchoff zu Brandenburg geweſen. Vnnd wolte demnach folgen/ daß er dem Waldramo im Biſchoͤfflichem ampt gefolget habe.
Cloſter Arendſee.
Mtauſend ein hundert vier vnd QWneuntzigſten Jahr nach Chriſti vnſers Scligmachers Geburt/ hat Marggraff Die; o, dis nahmens der erſte/ Chur fůrſt zu Bramdenburg/ daß Jungfrawen Cloſter Arendſee/ in der alten Marck gelegen/ geſtifftet/ an einem gar greßlichen See/ gleiches nahmens mit dem Eloſter/ der in einer nacht im 8j5. Jaß ſol entſtanden(ein, Enzelius/ Juſtus.;
WMarggraff Otten krieg mit den Dennemaͤrckern
vnd Ruͤgianern.
Mbs taͤuſend ein
hundert fuͤnff vnd neun
siegte Jahr nach Chriſti geburt/
iſt der Krieg zwiſchen Marggraff
Otten/ diß nahmens dem er
ſten/ vnnd König Canuto zu
Dennemarck angangen. Der
Feldoberſter ins Koöniges Heer
iſt geweſen Biſchoff Petrus von
Noſchild/ welcher ſein Volck
bey Roſtock auffs Land geſetzt/
vnd mit dem Marggr affen allda
K eine Schlacht gehalten hat. Es
ſind aber die Daͤnen geſchlagen/
vnd in die flucht getrieben/ vnd der Biſchoff iſt gefangen/ vnd in harter ſchwerer ges
fengnis geleget worden/ damit er lernete/ es were ein viel anders/ ein Biſchoff zu ſein/ ynd ein Feldoberſter. Krankius in Wandalia lib. 6. cap. 37.
Bald dar auff im winter iſt gedachter Marggraff Otto wider die Ruͤgianer gezogen/ darumb das ſie den Daͤnen ſollen beygeſtanden haben. Weil aber zu der zeit der winter nicht gar hart/ vnd das Eys nicht ſehr ſtarck geweſen/ hat er in der Inſul Rügen nicht konnen kommen/ ſondern hat das land Barth(Barthiam) welches Sam
Fuͤrſten
,—— 2
—
2
N————— 22. W
— SER
—*—— — DEE. I 5
2* —
2
n AT —
EEE 32.