A Chronica der Marck Brandenburg/
Weietzen/ vnd da herumb. Kurtz vor der erndte/ hat man an einẽ ort in der alten Marck zehen Rocken ahren auff cinem halm gefunden/ anzuzeigen/ das der Gott/ welcher zu Iſaacs zeiten/ den acker hundert/ eltig hat tragen laſſen( Geneſis am ſechs vnd zwantzigſten) vnd welcher dort fuͤnff(Joh&/ Matt. 18./ Marci 8) vnd ſieben Brodt(Matt. j5. vnd j6. Mar. 8.) al o vermehret/ das jhrer vier vnd fuͤnff tauſend geſettiget/ vnnd zwolff ond ſieben Jorbe auffgehaben worden/ noch lebe/ ja noch fo mechtig vnd reich ſe)/ als er zuuor geweſen iſt. Cuno im Hoffarts laſter.
Den neunden Julij/ ſind zu Zielentzigk zehen Brawheuſer/ vnnd noch fuͤnff ans dere heuſer durch Brandt ſchaden auffgangen. Marchia Autor.
Den arht ond zwanhzgſten Julij/ vmb ſieben vhr auff den abend/ ſtund die Sonne Jar kleglich vnd trawrig an Himel/ vnd gab keinen ſchein von ſich.
mb Bartho oma ibuuͤheten die Roſen zum andern mahl.
Vmb Michaelis ward die General Viſitation in der Chur Brandenburg vor bie hand genommen/ wegen etlicher heimlichen Caluiniſten. Die Herrn viſitatores waren D. Andreas VVencelins, Pfarherr vnd Superintendens zu Francłfurt an der Vder/ auch Profellor Theologiæ daſelbſt: D. Chriſtophorus Pelargus, auch profeſfor Theologie alda: D. Matthias Chemnitius, Churfuͤrſtlicher Naht/ vnnd Canter im Geiſtlichen Conſiſtorio zu Coͤln an der Sprcew: vnd M. Hieronymus Pryunerus C. J. G. zu Brandenburg Hofprediger.
Auff Michaelis tag ward in des Rahts von Köͤnigßberg Dorff ein nonſtrum/ Maͤnnliches Geſchlechtes geboren/ das ein Haſen Ohr/ einen langen Fragen vmb den hals/ vnd auff dem Haupt ein Muͤtzlein gehabt/ faſt al o geſtalt/ wie die Baretlein/ ſo die CLdel Jungfrawen zu tragen pflegen. Sonſten war es allerding/ wie ein ander kind/ geſtalt. Es hat vns aber vnſer getrewer Gott in Himel/ der aller ſchendlichen Hoffart ſpinnenfeind iſt/ dieſelbe auch grewlich ſtraffet/ vnd zu ſtraffen drewet/ hiemit abermal/ wie auch mit etlichen andern vorbeſchriebenen mingeburten/ vnſere angeborne Schlangen Gifft vnnd Hoffart/ darinn wir vns in die er letzten Weltfuppen ſehr vorſteigen/ wollen vor die Augen gehalten haben/ das wir nemlich rechte Ha en ſeln/ vnnd de haſſbili qualitate, dauon jener diſputieret/ zimlich viel in Marck vnnd bein/ jꝛ im gantzen Leibe/ bey vns haben vnd tragen: Welches denn in ſonderheit durch das Ha en Ohr iſt bedeutet werden
Vom vier zehenden Octobris bis auff den neunzehenden gedachtes Monats/ ſahe man am Himel lange ſtralen gegen Norden oder Mitternacht werts.
Auff den zwantzigſten tag Octobris/ ſahe man ein gar blutig cha ſina oder fewtteichen am Himel.
Den vier vnnd zwantzigſten Octobris/ ward zu Selaw ein Kind tod jung/ welches vier JHende vnd vier Fuſſe/ vnd darzu einen zerknitzſchten Kopff hatte. Mus chia Autoris.
Durch diß men ſtrum verſtehe ich des Turcken vnd feines anhangs ankunfft in den Chriſtlichen Landen vnnd Koͤnigreichen/ welche in dieſem Jahr hefftig angangen iſt. Die vier hende bedeuten(meines erachtens) das die Tuͤrcken weid ich werden vmb vnnd ven ſich ſchlagen/ vnnd ſehr viel Chriſten gefangen nemen/ Je das vnvernunfftige Viehe hinweg treiben/ auch die meiſten erſchlagen vnnd vn? bringen: Wie fie denn auch dieſe drey Jahr hero vnmenſchlicher weiſe gethan h) ben. Auch hat vns G O TT durch kiß Monſtrum mit den vier enden nor len angedeutet haben/ das die Türken/ als die rechten Reuber/ mechtigen groſſen Rub den Chriſten abdringen/ vnnd mit ſich in der Tuͤrckey hinweg führen werden. Das aber dis Monltrum vnnd vngehewre Kind vier Fuͤſſe gehabt/ dadurch hat Gyrtt ohne zweiffel wollen andeuten die ſchnelle vnnd vnuerſehene ankunfft der Turcken vnnd deſſelbigen anhangs: Wie ſie denn auch in der Warheit ſchnell gnug.
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