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4 Chronica der Marck Brandenburg! reichen würde. Senſteñ hetten die Gotter einen gefallen an einem Gottſeligẽ loblichen fuͤrnemen. Denn das er bey denſelben zu gnaden keme/ ſo wolte er dem Chriſtlichẽ glau
ben verzicht thun/ vnd widerumb zu der alten Religion jrer vorfahren ſchreiten. Vnd er
befünde fo viel/ daß es jo die rechte zeit were/ di ſache für die hand zunemen fi intemahl der Keyſer mit vielen andern kriegen beladen were/ daß er denen Landſchafftẽ/ welche ſie angreifen woltẽ/ keine huͤlff thun kondte. Oder da der ſelbe gleich von ſolchen kriegẽ ſich moͤchte loß wircken/ ſo weren ſie dennoch o ſtarck/ das/ wenn fie nur zuſamen ſetzen, ſie alßdann ein ſolch Heer vermochten auffzubringen/ damit nicht allein die Marck vnnd Sachſen/ ſondern auch gantz Deutſchland in ein ſchrecken gebracht wurde. Hiebeneben würden fie auch die benachbarten volcker nicht laſſen/ beſondern aber truͤge er ein gut hertz zu den Preuſſen/ litthawen/ vnd andern feinden Chriſtliches namens/ daß ſie leichtlich zuuormogen fein wurden/ daß fie ſich mit jhnen zu dieſem kriege verbinden:
Als Miſtenoius dieſe rede in groſſem grimme vollendet/ haben die Herrn/ ſo allda gegenwertig geweſen/ auff die Fuͤrſten geſehen/ vnter denen war vorgedachter Nacco der elteſte vnd an ſchlegigſte/ war aber doch ein halſtarriger verſtockter heyde/ vnd ein abgeſagler feind Chriſtliches namens. Als nu der ſelbe vermarclte daß alle Herrn vñ Fuͤrſtẽ von jm die anti ort erwarteten/ ſo hat er ſich zum Milteuoio gewand/ vnd darauff fol gende rede angefangen: Ich habe dich mehrmals erinnert Du ſolteſt der Chriſten miſſig gehen/ vnd nicht allein von jrer frenndſchafft/ ſondern auch von ſrer Neligien ablaſſen. Dei mir behdes an dir mißfeell: erſtlich das du vnſers Vaterlandes Geotter/ von denen vns dech alle wolfart zukemm̃en/ verachteſt: dum 2. das du die jenigen ehreteſt den du bil lig todfeind hetteſt fein ſollen in anſehen/ daß dieſelbe vnſern vorfarẽ jre Königreich genomen. Iſts nieht war/ das ich dirs gepropheceyet/ es wuͤrde einmahl die zeit komẽ daß dich dieſe newe Religion gerewete: Iſt nu meine propheceyung nicht war worde: Doch wil ich dich nit weiter betruͤbẽ/ daß du mir auff ſolche meine vielfaltige vermanũg nicht haſt folgen wollen: Sondern frewe mich des hiegegen von hertzen/ daß ich dennoch erlebet/ daß die koͤſtliche geſelſchafft vnd freundſchafft/ welche du zuuor mit den Chriſten hatteſt/ in eine ſolche feindſchafft iſt verwandelt worden/ achte es auch dafür/ daß es durch Gottes ſonderliche verhengnis geſchehen. Denn ſolte daſſelbe verblieben ſein/ fo wůrdeſtu dich gewißlich nimmermehr zu vnſern Goͤttern bekehret haben. Es geſelt mir auch in dem dein vorſatz gar wol/ daß du dich des uns zugefüͤgtẽ vnglimpffs halbẽ rechẽ wilt. Denn meine perſon betreffende/ wañ ichs dahin gerichtet daß mir des algemeinen Vaterlandes wolfart mehr angelegen iſt/ als mein leben/ ſo walte ich ehe den tod darüber leyden/ als ſolche iniurien vngerochen laſſen/ halte auch keinen für einen auffrichti gen hertzhafftigen Maß/ der nicht geſinnet den leumund vñ guten nahmen des Volcks/ daraus er bůrtig/ mit gleichen ernſt zuuorthedigen/ als die ſtadmawren/ darin einer auff die welt geboren wird. Hiebenebẽ bedauret mich der klegliche zuſtand vnſer Landßleute/ welche in jrer vntreglichen dienſtbarkeit ſehr geplaget werden/ da es doch an dem/ daß vnſere alte freyheit allda vormals jren ſitz gehabt. Endlich wen ich daran gedencke/ wie gantz ſchmehelicher anrichtiger weiſe die beydẽ Fuͤrſten aus der Laußnitz/ wie diebe/ ſind hingerichtet worden/ ſo ergrimme ich von hertzen darüber, Denn derſelben ſchmach/ dieweil wir alle ein Vaterland haben/ vns auch mit betrifft. Darumb das die jenigen moͤgen vberzogen werden/ die vns vmb fo viel land vnd ſtedte gebracht/ die vns die Religiõ genomen/ind fo mannigfaltiger weiſe beleidiget haben,/ ja die uns fo viel ſchimpff vnnd , 0 n. mein leben koſten. Vnnd da es vns dann wie ich ver
ffe gelücken würde ſo wollen wir vns gegen die feinde alſo bezeigen/ daß vnbilligkeit mit vnbilligkeit/ vnd hohn vnd ſchmach auch mit hohn vnd ſchmach vergolten werde Dieſe rede bewegte die andern Fürſten/ daß fie mut einhelligem contens ſchlieſſig wurden/ man ſolte den Hertzog in Sachſen vnd den Marggr. zu Br and ber ichen Es verwilligien auch hierin die andern Herrn/ vnd erklereten ſich dahin/ das der Firſe wille jre wille were ⸗ darumb ſie jnen in die ſem jrem rechtmeſſigt eiffer getrewẽ beyſtand leiſten wolten/ vnd für das Vaterland Leib vnd leben wagen/ auch an den E hriſten/
Von