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Das dritte Buch!
Promnptuarij,' Exemplorum vnnd andern rhapſodijs exempel hieher koͤndten ac; zogen werden/ wenn es von noͤhten.
Der beſeſſene bey dem Euangeliſten Marco am 5. Cap. wird ſig nis beſchrieben. Daß er einen vnſaubern Geiſt gehabt. 2, Niemand habe jdn koͤnnen binden noch zaͤhmen. 3, Habe geſchryen vnd geſchlagen. 4. Da er Chriſtum geſehen/ gebrůllet vnnd vberlaut geſchryen. Von dem andern ſchreibet er im 9. Cap. daß er einen Sprachloſen Geiſt gehabt/ der hn gerieſſen/ der geſcheumet/ vnd mit den zaͤhnen geknirſchet/ ja der jhn offt ins Fewer vnd Waſſer geworffen/ daß er jhn vmbbrechte. Welches alles /ob es wol da ohn zweiffel grawſamer/ wie es denn der Text mit gibet/ als hey den vnſern zuſehen/ ſintemal in dem erſten eine gantze Legion, das iſt vber 6000, boͤſer Geiſter zugleich geniſtelt/ fo konnen doch mehrerstheils ſigna hieher gezogen werden/ Als das der zu Spandaw graſsirende boͤſe Geiſt/ auch vnſauber vnd vnzuͤchtig/ ſtarck vnnd mechtig/ das offt 5. 6. oder jo. Perſonen mit einem allein zuthun/ ſchreyet vnd bruͤlltt auch heßlich/ vnd do er nicht durch andere verhindert/ ſchleget er die arme Leute auff jhre Koͤpffe vnnd gantzen Coͤrper/ daß er fie offt Blutrünſtig machet/ wirfft einen die ſtiegen hinunter/ den fuͤhret er in die höhe/ nimpt ſie aus dem Wagen/ vnnd wil fie erſauffen/ kan auch vbel leiden/ das ein frommer Seel orger oder Chriſti Schüler jhme entgegen tritt/ vnd mit dem Beſeſſenen aus Gottes Wort was troͤſtliches redet.
Zum Vierden/ iſ zu gleich aus dem anfange jhres Pꝛroxiſmi fo viel zunernemen/ daß der Teuffel gegen wertig ſey: Denn fie bald beginnen trawrig zu werden/ laſſen den muth ſincken weil der Trawergeiſt verhanden ſich offt durch ſeltzame ſpecies von jhnen ſehen leſt/ vnd war iſt/ was Chry ſoſt. ſup. 3. cap. de prouidentia ſaget: Quos Dœmon ſuperat, per mœrorem ſuperat. Daher ſie denn wol Melancholici werden/ ob fi es gleich von Natur nicht alle ſeyn/ weil Te vbel gemartert hart ans geſochten/ vnd geplaget werden/ bezeugende Viero 4. cap. 25. Non 3 Damon js cuncli exercentur Me lancholici: at contra ferè fit, yt omnes Dæmoniaci ob a cerbos cruciatus affectusq́; graues reddantur Me lancholici.
Zum Fuͤnff ten/ wenn wir auch nun die zeit miteinander vergleichen wollen/ ſo befindet ſichs/ das zu gleich wie zur zeit def erſten Aduents€ hriſti/ eine groſſe menge beſeſſener Men chen geweſen/ welche der Sohn Gottes geſund gemachet/ Actor. 70. Alſo auch jetzo/ da wir nu mehr den letzten Aduent Chriſti mit ſeufftzen erwarten nimpt ſolcher jammer gewaltig vberhand/ vnd leſſet fich das Helliſche Vngezieſer an vielen oͤrtern in Egypten dieſer Welt ſehen/ damit wir an vnſermExodo nicht zweiffeln/ Sondern vrelmehr zu flehen vnd zu bitten haben/ der trewe Immanuel wolle 9 nunmehr bald erretten/ vnd den Helliſchen Pharaonem in abgrund der Hellen
rtzen..
Zum ſechſten/ ſo iſts zwar in der Offenbahrung Johannis geweiſſaget/ das der Apoc. 20. Sathan ſol loß gelaſſen werden/ nach jooo. jahren/mwe che viel der Gelehrten angeangen zurechnen von Gregorij Magni zeiten an/ Nemblich vom Anno 593. da ſich die verfolgung der Chriſten/ auch der Arriani mus zimlichen geſtillet/ biß das ende der tauſent Jahr/ welches fellet in das tau ent fünf hundert drey vnd neunzigſte jahr der Geburt Chriſti verhanden/ nach welchen der Teuffel freylich gang vnd gar Cha o geworden/ vnd allzu war was Iſicorus lbb, de Sum: bono fchreibet: Quanıd Smp. 2. Fropinquius finem mundi Diabolus videt, tantò crudelius perſecutionem exer cet.
nd doͤrffen vns keinen zweiffel machen/ das vns Gott durch dieſen mechtigen feind 7 gewißlichen heimſuche/ weil allerhand ſůnde im ſchwange gehen, dadurch der allerhoheſte bewogen/ das er ſpricht: Ich wil den Schlangen befehlen/ die ſollen fie ſtechen Amos: 5 das it/ den leidige Teufeln/ weſche vns in vnſern erſten Eltern zum erſte nangeſt och. vnd nun zur letzten zeit hren groll gantz vnd gar außſchüͤtten wollen.. Teuffel n iſt Gottes Hencker fpriche Lutherus/ damit er A e fin Welt für. 2.
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